dimecres, 27 d’octubre de 2010

Taüts de xocolata


Amb cartulina o paper, fem un taüt seguint la plantilla, la part inferior l'hem de fer una mica més petita que la part de dalt perquè pugui encaixar bé. Seguint el patró de la part de sota, fem una plantilla de cartulina per poder tallar el pa de pessic a la mida i que ens càpiga dins del taüt.

Jo he fet els taüts de paper, imprimit a color la part de dalt, i a la base he posat un tros de cartró folrat amb paper d'alumini perque la base fos més consistent i no es trenqués amb el pes del pa de pessic.

Podem fer el pa de pessic que vulguem, jo he fet un brownie. Hem de tenir en compte que el motlle que utilitzarem no ha de ser gaire alt, com a màxim l'alçada del taüt, perquè hi capiga el tros de pa de pessic dintre. Si ens surt més alt, haurem de rebaixar-lo.

INGREDIENTS PER AL BROWNIE (amb aquestes quantitats i la plantilla, surten 6 taüts):
2 ous
220 g. sucre
120 gr. chocolate negra fondant o postres 
125 g. mantega
90 gr. harina
60-70 g. nueces
essència de vainilla

- Un cop tinguem fet i fred el brownie, retallem els trossos ajudant-nos del patró que hem fet amb cartulina, i fem la glassa.

INGREDIENTS PER A LA GLASSA:
Una mica de clara d'ou
200 g sucre glass
unes gotes (12 aproximadament) de llimona

- Posem la glassa en una bossa de plàstic apta per a ús alimentari, tallem la punteta de la bossa i, utilitzant-la com a màniga pastissera, dibuixem l'esquelet a sobre del brownie. En el meu cas, com que era la primera vegada que feia glassa, m'ha quedat massa líquida i per això el dibuix no ha sortit gaire bé, però ha estat suficient per a "causar impacte".

- Deixem refredar la glassa i quan ja s'hagi solidificat, fiquem el brownie dintre del taüt anant en compte que no se'ns trenqui la glassa. Jo he esperat a l'últim moment a ficar el brownie a dintre del taüt perquè aquest no se'm taqués del greix de la mantega.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Nena, quina currada!! Ha quedat genial.
Em pensava q el motllo era un de comprat, no es nota q sigui de paper.
de veritat q ha de fer pena menjar tot això.
felicitats.

kalidoscopi ha dit...

A casa els ha encantat.