dissabte, 30 de gener de 2010

Kugelhopf

Aquest és un postre tipic de la regió d'Alsàcia, vindria a ser com l'equivalent del Panettone italià.



INGREDIENTS:
Per a l'esponja:
100 g farina
20 g llevat fresc (jo un sobre de llevat sec de forner)
80 m d'aigua tèbia
Per a la massa:
600 g farina
300 ml llet (jo semidesnatada)
2 ous mitjans (jo grans L)
80 g sucre
pessic de sal
125 g mantega a temperatura ambient (jo margarina)
100 g panses (jo 65 g)
2 cullerades soperes de rom (jo conyac)
15 ametlles senceres o ametlles filetejades

COM ES FA?
- Posem les panses en remull amb el conyac.
Per a l'esponja:

- En un bol gran, hi aboquem els 100 g de farina, fem un forat al centre i hi aboquem el llevat prèviament disolt en l'aigua tèbia.

- Amassem ràpidament amb les mans fins a formar una bola. Deixem reposar aproximadament una hora o fins que dobli el seu volum.

Per a la massa:
- En el mateix bol de l'esponja, afegim els ous, el pessic de sal, el sucre i la llet. Barregem tots els ingredients amb una cullera de fusta fins a integrar-los, i anem afegint, a poc a poc, la farina.

- Seguim amassant, ara ja amb les mans, i, en el moment en que la massa s'hagi convertit en una bola, comencem a treballar-la enèrgicament durant uns 10 minuts fins que notem que la pasta es va tornant llisa.

- En aquest punt, afegim la mantega estovada, en vàries vegades, amassant fins que estigui ben incorporada.

- Escorrem les panses i les incorporem a la massa. Seguim amassant fins a barrejar-les bé.

- Deixem reposar la massa una hora o fins que torni a doblar el seu volum.

- Passat aquest tems, encenem el forn a 170ºC.

- Preparem el motlle de Kugelhopf (jo no en tinc i he utilitzat un de corona i una flamera). El pintem generosament de mantega, li posem farina i les ametlles en el fons.

- Treiem la massa del bol, la desgasifiquem pressionant per treure-li l'aire i fem dues boles.

- Posem una massa en cada motlle i deixem reposar uns altres 10 minuts.

- Fiquem al forn durant uns 35-45 minuts aproximadament (punxem per comprovar), controlant que no es torri massa. Jo, amb aquests motlles, l'he deixat 35 minuts.

- Treiem del forn i deixem reposar uns 10 minuts abans de desmotllar.

COMENTARIS: la recepta és d'Al calor de un bizcocho . Té la textura i el sabor d'un pa dolç. Molt bo.