dissabte, 28 d’agost de 2010

Puding de taronja

INGREDIENTS:
250 ml. llet
100 g. sucre
125 g. bolleria seca (la que més ens agradi) o pa sec
50 g. mantega
3 ous
100 ml. de conyac
ratlladura de taronja
Jo he canviat els 100 ml. de conyac pel suc d'una taronja i un rajolí de conyac, i he afegit trossets de taronja confitada que havia fet uns dies abans.




COM ES FA?
- Encenem el forn a 180ºC i dintre posem un recipient gran amb aigua (que serà on farem el bany maria) per anar-la escalfant.

- Desfem el pa sec o la bolleria que hagim triat i els posem en un bol. Escalfem la llet i l'afegim al bol per estovar la bolleria.

- En un altre bol, batem el sucre amb els ous, i li afegim la mantega desfeta, el conyac (jo suc de taronja i una mica de conyac), la ratlladura de taronja i jo li he afegit unes rodanxes de taronja confitada tallada a trossets.

- Incorporem aquesta darrera barreja al bol dels brioxets i remenem bé per acabar de barrejar i de desfer la bolleria. Si ens agrada que el puding quedi fi, podem triturar la llet amb els brioxets amb el minipimer abans d'incorporar el contingut del segon bol.

- Cobrim la base del motlle que utilitzarem (motllo de cake no gaire gran) amb caramel líquid, i aboquem la barreja anterior.

- Posem al bany maría en el forn a 180º durant 55 minuts aproximadament.

- Deixem refredar i desmotllem quan estigui fred. Posem a la nevera per servir fred.

- Decorem amb tires de taronja confitada.

COMENTARIS: El haver afegit la taronja confitada li dóna un gust de taronja més intens. Seguint la recepta original, sense les meves variacions, el gust de taronja no predomina tant.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

jooooooooooor, quina pinta!!!!
m'agradria poder-lo adaptar.

kalidoscopi ha dit...

A mi que m'encanten els pudings, t'haig de dir que el trobo deliciós, sobretot amb la taronja confitada per sobre.