divendres, 17 de setembre de 2010

Pastís de mascarpone i taronja

Aquest pastís, en un principi el vaig catalogar com a pa de pessic, però després de provar-lo crec que és més adient classificar-lo com a pastís. És un intermig entre pa de pessic molt cremós i pastís de formatge amb regust a taronja.


INGREDIENTS:
4 ous
250 g de formatge mascarpone
250 g de farina
1 sobre de llevat
200 g de sucre (jo 100 g fructosa)
100 g de suc de taronja (jo 160 g)
170 g d'oli d'oliva (jo 100 g)
un pessic de sal
la ratlladura d'una taronja

COM ES FA?
- Encenem el forn a 170ºC.

- Batem les clares a punt de neu molt fort.

- En un bol, barregem els rovells amb el sucre i batem fins que es tornin blanquinosos.

- Afegim el mascarpone, l'oli, el suc de taronja i la ratlladura de la taronja i remenem fins que tinguem una crema homogènia.

-Tamisem la farina i la incorporem, junt amb el llevat, a la massa. Remenem bé.

- A poc a poc i ajudant-nos amb una espàtula, incorporem les clares i les barregem amb la massa, procurant que no baixi la barreja.

- Aboquem tot en un motlle prèviament preparat amb paper de fornejar o embadurnat amb mantega i farina, i fiquem al forn durant uns 40-45 minuts.

- Treiem del forn i deixem refredar sobre una reixa abans de desmotllar.

COMENTARIS: Recepta trobada en A El rincón de cocinar amb les meves variacions.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Com sempre, pinta increible.
Veig q fas servir fructosa enlloc de sucre. Es nota la diferència? Quin és el motiu??

kalidoscopi ha dit...

La veritat és que no noto la diferència entre la fructosa i el sucre, la vaig veure al súper i em va fer gracia provar-la. De fet, la vaig utilitzant de tant en tant, posant sempre la meitat de quantitat de fructosa que de sucre.