dijous, 23 de setembre de 2010

Tortes (coques) d'oli i anís


INGREDIENTS:
200 g de farina
100 g d'aigua
25 g d'oli d'oliva
12 g de llevat fresc (ó 1 culleradeta de llevat premsat de fleca)
1 culleradeta de sucre
½ culleradeta de sal
1 cullerada d'anís (no licor, espècies)
1 cullerada de sèsam cru

COM ES FA?
- Barregem l'aigua tèbia amb el llevat fresc esmicolat, amb l'oli i el sucre.

- Posem la farina i la sal en un bol, fem un forat i afegim els líquids. Incorporem l'anís i el sèsam, barregem i amassem.

- Deixem reposar durant 30 minuts.

- Jo aquests passos anteriors els he fet a la panificadora, amb el programa número 13 (amassar i llevar, 1 hora 25 minuts), i quan portava 55 minuts (25 d'amassat i 30 de llevar) he tret la massa de la panificadora.

- Escalfem el forn a dalt i a baix a 180-190ºC.

- Fem unes boletes petites amb la massa i les aixefem amb el corró perquè quedin de forma allargada. Perquè no s'enganxin al corró, podem posar la bola entre dos trossos de paper de fornejar.

- Posem les coques en una safata de forn folrada amb paper de fornejar, espolvoregem molt generosament de sucre (pensem que la massa no porta sucre) (jo m'he ajudat del revès d'una cullereta per escampar bé el sucre per tota la superfície de la coca), i posem un rajolí també generós d'oli d'oliva.

- Fiquem al forn durant uns 10-12 minuts. Escalfor a dalt i a baix, si posem la funció ventilador, serà una mica menys de temps.

COMENTARIS: He trobat la recepta a La cocina de la Crinch. M'han sortit 8 coques allargades però fins i tot es podrien fer més petites. Són boníssimes.

3 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

De nou hem coincidit. Tinc una recepta de coca molt similar qeu he de posar al meu bloc però encara l¡he d'editar i és casi com aquesta.
La meva però ha necesitat més forn.
Potser no em va quedar tan planeta com la teva.
A veure si demà la poso....

kalidoscopi ha dit...

Quan la pugis al blog, la intentaré fer. Segur que està boníssima.

Jo mateixa ha dit...

No té la pinta de la teva. Suposo q xq no té llevat ni gluten, però fa l'efecte.
Encara no l'he posaat xq la vull repetir. D'aspecte ha quedat.... pse, pse.

Jo intentaré fer la teva amb els teus canvis.