divendres, 12 de febrer de 2010

Boterkoek


INGREDIENTS:
200 g mantega
200 g farina
200 g sucre
100 g ametlles crues triturades
10 cl. llet
10 g llevat
2 ous
1 pessic de sal

COM ES FA?
- Encenem el forn a 170ºC.

- Tallem la mantega a trossets i la deixem a temperatura ambient.

- Tamissem la farina, junt amb el llevat. Fem un volcà i, al centre, aboquem el sucre i les ametlles. Barregem bé.

- Tornem a formar un volcà i, en el centre afegim la mantega i els ous, i remenem amb els dits.

- Afegim la llet, i seguim remenant fins que formem una massa fina.

- Preparem un motlle, el folrem de paper i aboquem la massa.

- Ho fiquem al forn durant uns 30-40 minuts (jo he necessitat 60 minuts). Tot és en funció de la mida del motlle: com més gran, menys temps de cocció.

- Treiem la torta del forn i la deixem refredar del tot.

COMENTARIS: Torta de mantega típica d'Holanda. És molt bona, amb un gust a ametlla suaus i no és gens empalagosa. Jo he utilitzat un motlle rodó, de 20 cm. i desmotllable, tal com diu la recepta, però el temps de cocció que he necessitat ha estat de 60 minuts. És millor utilitzar un motlle més gran per reduir el temps.

3 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Ametlla crua o torrada?

kalidoscopi ha dit...

Ametlla crua.

Jo mateixa ha dit...

Vaja, llavors no el podré fer. L'ametalla crua em cau malament. Ara sols la puc prendre torrada.