divendres, 3 de setembre de 2010

Melmelada de taronja


Aquesta recepta l'he torbat a Cau de cuina.

INGREDIENTS:
8 taronges (jo 7 taronges i 1 lima)
400 g de sucre
suc d'1 limona (jo 1 llimona i mitja)


COM ES FA?
- Rentem les taronges amb un pelador de verdures, pelem 2 intentant no agafar la part blanca de la pell perquè no amarguin. Fem tiretes molt fines.

- Expremem les taronges, la lima i la llimona, i ho posem tot en una cassola junt amb el sucre i les tiretes de la pell de taronja. Ho deixem macerar com a mínim 2 hores, però preferiblement tota la nit.

- Ho posem al foc en la mateixa cassola i ho fem bullir a foc mig 2 hores aproximadament (jo he trigat 1 hora i mitja). Quan comenci a tenir textura d'almívar i la pell estigui transparent, la melmelada estarà en el punt. Quan refreda espessa més.

- Mentre tant, esterilitzem els pots de vidre. Quan la melmedada estigui feta, la posem en els pots, tanquem i els posem al revés durant 24 hores perquè es faci el buit.


ANOTACIONS: Quan he tret la melmelada del foc encara estava molt líquida, massa per al meu criteri, i em semblava que al refredar no quedaria tan espessa com una melmelada, però no ha estat així, la veritat és que ha espessit suficient.