divendres, 6 d’agost de 2010

Melmelada de meló


INGREDIENTS:
1 kg meló
500 g sucre (la meitat de pes que el meló. Si el meló és molt dolç, posarem menys quantitat)
suc 1 llimona
1/4 de poma (per espessir, millor si és verda i àcida)

COM ES FA?
- Tallem els melons en daus, treient les llavors i els filaments. Posem la fruita en un recipient, espolvoregem amb el sucre, i el suc de llimona, la tapem i la deixem macerar unes 12 hores (jo d'un dia per l'altre).

- Passat aquest temps, triturem la fruita, la posem en un pot de fons gruixut, i la cuinem a foc lent, junt amb la poma (jo he tallat el 1/4 en dos trossos) i sense deixar de remenar, durant una hora o fins que hagi espessit i estigui a punt de melmelada.

- La treiem del foc, treiem la poma i omplim els pots fins a dalt de tot, quan la melmelada encara està calenta.

- Posem els pots al revès durant 24 hores perquè es faci el buit.


COMENTARIS: Surt una melmelada molt bona però que té poc gust a meló, tant utilitzant meló Gàlia com de piel de sapo.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

estic esperant acabar la que tinc oberta per tarstar-la.

Jo mateixa ha dit...

Per fi!!! Ja l'he provat.
I és superbona.
Mai havia tasta la de meló i és molt original.
mil gràaaacies!!