dimarts, 21 de setembre de 2010

Bacallà amb patates


INGREDIENTS (3 persones):
2 patates mitjanes
600 g. bacallà
1/4 litre d'aigua o fumet lleuger
1/2 ceba petita
2-3 cullerades d'oli d'oliva
1/2 culleradeta de julivert picat
1/2 cullerada de farina
1/2 fulla de llorer
pessic de canyella molta
formatge ratllat
sal, pebre

COM ES FA?
- El dia abans posem en remull el bacallà unes 24 hores, canviant l'aigua vàries vegades. Podem comprar bacallà dessalat per estalviar temps. En aquest cas, com que s'ha d'esqueixar, es poden comprar migues de bacallà que són més econòmiques i es dessalen en poques hores.

- Encenem el forn a 180ºC.

- Pelem, rentem i tallem les patates en rodanxes fines, i les fregim com per fer truita de patates.

- Cobrim el fons d'una cassola de fang, o dues cassoletes de fang individuals, amb les patates.

- Cobrim les patates amb el bacallà esqueixat, sense pell ni espines.

- Saltegem la ceba amb una mica d'oli d'oliva. Abans que es dori, afegim la farina i deixem torrar un moment.

- Sense treure del foc, afegim l'aigua o el brou de peix, el llorer, el julivert picat i un pessic de canyella. Deixem coure fins que bulli.

- Cobrim les patates i el bacallà amb aquesta salsa. Salpimentem i escalfem a foc suau fins que trenqui el bull.

- Posem formatge ratllat per sobre.

- Fiquem en el forn calent (a dalt i a baix) i deixem que cogui durant uns 30-40 minuts.

- Treiem del forn i ja podem servir.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Nyam!! quina pinta.
El que m'ha sobtat és que hi posis canyella.
No m'enganxa la canyella amb peix.

kalidoscopi ha dit...

A mi tambè em va sobtar quan vaig veure la recepta. Jo no l'he provat el plat, però els nens no em van comentar res de què tingués un gust estrany. Així que suposo que deu quedar bo.