dissabte, 11 de setembre de 2010

Pa de pessic de prèssec i mel


Aquesta recepta l'he trobada a El dulce que no nos falte. Jo he fet les meves modificacions i ha quedat un pa de pessic boníssim, molt esponjós i gens pesat, d'aquells que es desfà a la boca.

INGREDIENTS:
500 g de prèssecs (jo 300 g nectarines)
180 g de farina
100 g de mel
70 g de sucre
3 ous
1 iogurt natural (jo no n'he posat)
150 g de mantega en pomada (jo 125 g.)
1 sobre de llevat en pols
sal (jo no n'he posat)

COM ES FA?
- Encenem el forn a 170ºC.

- En un bol, treballem la mantega amb la mel i el sucre fins a aconseguir una crema fina.

- Afegim els ous, un a un, i la farina amb el llevat tamissada. Barregem fins a homogeneitzar.

- Incorporem un pessic de sal i el iogurt (jo m'he saltat aquest pas perquè no he posat ni sal ni iogurt).

- Preparem un motlle (rodó de 24 cm.) amb paper de fornejar o bé embadurnat amb mantega i farina, aboquem a dins la massa i, per sobre, hi posem els prèssecs (nectarines en el meu cas) trossejats per sobre, cobrint tota la superfície. (Durant la cocció, la fruita anirà al fons del pa de pessic).

- Posem en el forn durant 35 minuts aproximadament.

- Treiem del forn i deixem refredar. Quan estigui fred, espolvoregem amb sucre glass per sobre.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Qué bo!!
Però no queda massa dolç posant sucre i mel alhora???

kalidoscopi ha dit...

No, que va, en absolut. És un dels pa de pessics més bons que he fet.