dimecres, 29 de setembre de 2010

Pollastre a la xocolata

INGREDIENTS:
Cuixetes de pollastre (o pits)
Farina per enfarinar
1/2 culleradeta de canyella en pols
Oli d'oliva
1 ceba
1 cullerada de xocolata negra en pols
Sucre moreno
2 cullerades de salsa de tomàquet
350 ml. de brou de pollastre
1 brick de crema de llet (nata per cuinar)

COM ES FA?
- Ratllem la xocolata i reservem.

- Enfarinem lleugerament el pollastre i el daurem en oli d'oliva durant uns 10 minuts. Treiem del foc i reservem.

- Posem a escalfar el brou de pollastre (si no en tinc del fet a casa, utilitzo l'Aneto). Quan arribi a ebullició, el treiem del foc i l'incorporem les cullerades de salsa de tomàquet, i barregem bé.

- Amb el mateix oli de fregir el pollastre, fregim la ceba tallada petita fins que estigui transparent. A continuació incorporem la xocolata ratllada, la canyela i el sucre moreno.

- Afegim el brou de pollastre amb tomàquet, el pollastre, i deixem bullir a foc suau durant uns 20 minuts.

- Afegim la nata líquida i deixem espessir la salsa durant uns 3 minuts a foc mig.

COMENTARIS: Recepta trobada a La cocina de Merce amb les meves modificacions.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Que bo!!
Aquesta la puc fer treient la farina i la crema de llet i posant un altre cosa.

kalidoscopi ha dit...

És molt bo, però no et passis de xocolata. Jo el vaig fer amb 110 g de xocolata, tal com posa la recepta original, i trobo que amb menys (uns 90 g com poso jo a la recepta) n'hi hauria prou.