dimarts, 12 d’octubre de 2010

Bombons de coco



INGREDIENTS:
150 g coco ratllat
2 clares d'ou
1/2 tassa de sucre
xocolata de cobertura
una mica de mantega
una mica de llet

COM ES FAN?
- En una cassola petita posem les dues clares i el sucre. Posem a foc mig i batem amb les varilles sense parar, procurant que no se'ns cremi el sucre. Veurem que es va formant un almívar escumós.

- Quan veiem que l'almívar es comença a desenganxar del fons, treiem el pot del foc i li afegim el coco ratllat.

- Barregem molt bé i ja podem fer les boletes amb les mans, apretant bé perquè quedin lligades.

- Deixem que s'assequin a temperatura ambient ben bé un parell d'hores, i després una mica a la nevera.

- Desfem la xocolata al microones amb una mica de mantega i llet, a mitja potència.

- Una vegada tenim les boletes fetes i la xocolata líquida, agafem les boletes i les punxem amb un escuradents, i amb una cullereta li anem tirant xocolata per sobre fins a cobrir-les del tot. Podem espolvorejar una mica de coco ratllat per sobre de la xocolata.

- Les col·loquem sobre paper de fornejar i fiquem a la nevera perquè solidifiqui la xocolata. Quan la xocolata estigui freda, estaran a punt de prendre. Es guarden a la nevera en un tuper.

COMENTARIS: Recepta trobada a Con el tenedor en la mano amb les meves adaptacions.

4 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Qué bona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De fet no en puc prendre d'ou, però t'asseguro que si el dia que en fas, sóc per casa teva, les penso provar encara q després tingui "conseqúencies"
Ja me les imagino..... mmmmmhhhh!!!!

I amb el bany de xocolata encara han de ser més impressionants.

kalidoscopi ha dit...

Les vaig fer ahir, i també les vaig provar. Són molt bones, res a veure amb les que vénen a les botigues, aquelles estan seques, aquestes, en canvi són molt tendres i meloses.

Jo mateixa ha dit...

Ara el metge ja em deixa començar a prendre una mica de clara (rovell no) o sigui que quan en facis jo m'apunto!!!!

kalidoscopi ha dit...

De fet, si en torno a fer les faré només per a tu i per a mi perquè a casa no agrada el coco, i l'altra vaegada me les vaig haver de menjar totes jo.