diumenge, 17 d’octubre de 2010

Castanyes en almívar

INGREDIENTS:
1 kg de castanyes
800 g de sucre
1/2 l d'aigua
1 branca de canyella
Canyella en pols al gust
1 vaina de vainilla
pell de llimona (seca)

COM ES FA?
- Fem un tall a la castanya sense pelar.

- Posem a bullir un pot amb aigua i una mica de sal. Quan comenci a bullir, afegim les castanyes. Quan l'aigua torni a bullir, les deixem 5 minuts més.

- Passat aquest temps, treiem el pot del foc però deixem les castanyes a dins de l'aigua calenta.

- Anem treient les castanyes una a una, i les pelem (l'esclofolla i la pell fina de dintre). S'han de treure d'una en una perquè si es refreda la castanya, la pell de dintre consta molt de treure.

- Fem un almívar lleuger amb tots els altres ingredients (és important que la pell de la llimona estigui seca perquè si no la part blanca li dóna un sabor estrany, podem assecar-la posant-la una mica al microones).
Treiem el pal de canyella i incorporem les castanyes pelades a l'almívar. Les fem coure a foc suau durant 2 minuts (no més perquè si no es desfan).

- Treiem les castanyes de l'almívar i, en compte, les anem posant una a una en el pot. Afegim l'almívar i tanquem el pot.

- Posem el pot al revès durant 24 hores perquè es faci el buit.

COMENTARIS: Aquesta recepta l'he trobat a La cocina de Anta i jo li he fet les meves modificacions.

3 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Oh, han de ser espectaculars!!!
Qué bones!!!
D'aquestes si que m'has de reservar alguna xq això si q ho vull (i puc) provar.
Jo ara estic fent figues en almívar. Ja et diré com queden.

kalidoscopi ha dit...

Ja tens adjudicat un pot.
Què bones les figues, m'encanten!

Jo mateixa ha dit...

Doncs tu tens adjudicat un de figues si queden bones.