dissabte, 23 d’octubre de 2010

Coca de forner


INGREDIENTS:
Per la massa:
250 g. de farina de força
5 g. de sal
140 ml. d'aigua
12 ml. d'oli d'oliva
5 g. de llevat fresc (jo mig sobre de llevat sec)

Anís (licor)
Sucre
Pinyons
Oli d'oliva

COM ES FA?
- Jo he fet la massa a la panificadora (Home Bread Baguette, de Moulinex), posant els ingredients en l'ordre següent: aigua, sal oli, farina i llevat, i el programa d'amassat i llevat (núm. 13: 1 hora i 25 minuts).

- Si fem la massa a mà, hem d'afegir l'aigua a poc a poc, a mesura que anem amassant. Quant estigui tot ben amassat, aproximadament 12 minuts d'amassat, posem la massa en un bol, la tapem amb film i un drap i la deixem fermentar aproximadament durant una hora o fins que dobli el seu volum.

- Passat aquest temps, dividim la massa en dues parts, les posem a sobre del marbre enfarinat, les aixafem bé, les enrotllem, les tapem amb un drap i les deixem fermentar fins que doblin el seu volum.

- Passat aquest temps, encenem el forn a 250 ºC.

- Aixefem la massa amb les mans, la posem sobre la safata del forn que prèviament haurem folrat amb paper de fornejar i li donem forma de coca allargada.

- Pintem la coca amb força oli d'oliva, posem a sobre pinyons i força sucre.

- Fiquem la coca al forn durant uns 12 minuts (cal que l'anem vigilant perquè no es torri massa). Jo he posat forn a dalt i a baix, i al final amb funció ventilador.  

- Només treure-la del forn, pulveritzem anís per sobre.

ANOTACIONS: Molt bona, cal estirar bé la massa perquè no quedi molt gruixuda (la propera vegada dividiré la massa en 3 trossos per fer-ne 3 coques). També incorporaré llavors d'anís a la massa.

COMENTARIS: Recepta de programa Cuines de TV3

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Quina enveja!!!!!!!!
Enveja.... però no de la sana, no. De la cochina.....
Jo en vull......
La vaig veure el dia q la feien a tv3 i vaig tenir q canviar de canal per no posar-me a rabiar.

kalidoscopi ha dit...

La veritat és que queda molt bona.