divendres, 8 d’octubre de 2010

Pa de pessic de poma de la Hna. Bernarda

INGREDIENTS:
2 tasses de farina
1 tassa de sucre
4 cullerades soperes d'oli de girasol
1 sobre de llevat
1 1/2 poma
1 ou
1 taronja (suc i raspadura)
130 ml. llet
melmelada espessa

COM ES FA?
- Encenem el forn a 170ºC.

- En un bol barregem la farina, amb el sucre, el llevat i la poma tallada a daus.

- En un altre bol barregem l'ou, l'oli de girasol, la raspadura de taronja i el suc de taronja.

- Incorporem la segona barreja a la primera. Remenem bé.

- Anem afegint llet fins a obtenir una consistència de pa de pessic. La quantitat de llet varia però jo he necessitat uns 130 ml.

- Embadurnem un motlle (jo un de corona de 25 cm.) amb mantega i farina. Aboquem la massa i per sobre posem melmelada espessa (en el meu cas de prèssec), de manera que durant la cocció s'enfonçarà.

- Fiquem al forn a 170ºC fins que estigui cuit, en el meu cas 55 minuts.

- Treiem del forn. Deixem refredar i desmotllem (donant-li la volta) quan ja estigui totalment fred.

COMENTARIS: Molt bo, té un gust molt original. La recepta original no diu que s'hagi de donar la volta, però a mi m'ha quedat tota la poma a sota junt amb la melmelada, que en teoria havia de quedar pel mig, i per això l'he tombat.

2 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

Però al final a qué te gust??
A poma, a taronja o a pressec ??
No són massa gustos barrejats??

kalidoscopi ha dit...

Ja, ja, ja. Té gust a poma, la taronja no es nota però li dóna un toc al pa de pessic, i el prèssec fa que sigui molt melós.