dijous, 25 de novembre de 2010

Risotto amb pollastre



INGREDIENTS:
pit de pollastre tallat a daus (un pit de pollastre per persona)
1 ceba
1 got vi blanc
arròs rodó (la quantitat que acostumeu per persona)
oli i una mica de mantega
cúrcuma
encenalls de formatge parmesà
750 ml.(aprox.) de brou de pollastre

COM ES FA?
- En una cassola gran posem a escalfar oli amb una mica de mantega i sofregim el pollastre.

- Piquem la ceba i, quan el pollastre ja està gairebé fet, incorporem la ceba. Remenem perque s'integrin bé els sabors.

- Abans que la ceba comenci a agafar color, afegim l'arròs i el torrem durant 1 minut, remenant perquè no se'ns enganxi.

- Amb el foc encara fort, incorporem un got de vi blanc i deixem reduir, durant 3 ó 4 minuts.

- Abaixem el foc i afegim brou de pollastre fins que tot l'arròs quedi completament cobert. Deixem coure a foc baix i tapat durant aproximadament uns 15 minuts. De tant en tant anem remenant perquè no s'enganxi i es vagin trencant els grans d'arròs i deixin anar el midó. Si veiem que ens quedem sense brou, anem afegint-ne més de manera que l'arròs sempre estigui cobert de líquid.

- Gairebé al final de la cocció, afegim una mica de cúrcuma i remenem.

- Servim ben calent, i per sobre posem encenalls de formatge parmesà.

3 comentaris:

Jo mateixa ha dit...

A qué té gust la cúrcuma??
És forta???

kalidoscopi ha dit...

Jo no l'havia provat mai (de fet la vaig comprar per error).
És un dels ingredients del curry però no té res a veure (a mi el curry no m'agrada gens i la cúrcuma si).
D'olor és forta, però després el gust gens. També t'haig de dir que no en vaig posar gaire. Li ha donat un gust molt bo a l'arròs.
(No te'n compris, ja te'n donaré jo quan ens veiem).

Jo mateixa ha dit...

Val, xq m'encanta anar probant espècies noves. Ja que he treure ingredients, al menys que pugui afegir-ne de nous i reconec que les espècies són tot un món per descobrir.