diumenge, 27 de gener de 2013

Brioix en flor


INGREDIENTS:
110g llet tèbia
1 iogurt natural
2 ous i un rovell
100g sucre (jo mel)
60g mantega desfeta (jo margarina)
el suc de mitja taronja i mitja llimona (jo d'una llimona)
una culleradeta de rom (opcional)
5g sal (jo una culleradeta)
350g farina de força
350g farina de rebostería
1 sobre de llevat sec
Per decorar:
ou batut (jo clara d'ou)
llavors de rosella, sèsam, trossets d'ametlla, etc.

COM ES FA?
- Fiquem en la cubeta de la panificadora (Home Bread Baguette, Moulinex) tots els ingredients de la massa en l'ordre indicat amunt. Posem el programa d'amassar i llevar (num. 13, 1 hora 25 minuts).

- Una vegada finalitzat el temps de llevat, amassem una mica la massa per desgasificar, i la dividim en dos parts iguals. (només necessitarem la meitat de la massa, amb l'altra podem fer altres coses).

- Estirem la meitat de la massa que utilitzarem, donant-li forma circular. En el centre del cercle, posem un got boca abaix i pressionem fort perquè quedi  ben marcat.

- Amb un tallador de pizza, fem línies paral·leles des de l'extrem del cercle i fins a la marca deixada pel got (seran els pètals de la flor). A continuació, agafem cada pètal i el girem sobre si mateix fent un espiral.

- Quan ja hem fet la forma, ho deixem que torni a llevar fins que dupliqui el seu volum.

- Preescalfem el forn a 180ºC, amb escalfor a dalt i a baix, i posem un recipient amb aigua per crear atmòsfera humida.

- Pintem  la flor amb clara d'ou que ens ha sobrat, li posem les llavors en el centre de la flor.

- Ho fiquem al forn fins que tingui un color daurat, jo he posat primer 10 minuts amb escalfor a dalt i a baix, i després 10 minuts només amb escalfor a baix.

COMENTARIS: Recepta trobada a Kanela y limón amb les meves modificacions.